איך לנקות פרקט? המדריך המלא

חיפוי משטחי ריצוף באמצעות פרקט משלב בין מראה חמים, עיצוב אלגנטי, קלאסי או כפרי. השימוש בפרקט הפך פופולרי במיוחד בקרב מעצבי פנים ובעבור בעלי הנכסים הפרטיים בעיצוב הבית, הן בשל המראה העיצובי שהוא מספק והן בזכות מספר רב של סוגי פרקטים שפותחו בשוק, ומענה לכל צורך, עיצובי או פונקציונלי.

בהתקנה של ריצוף פרקט בבית חשוב להכיר את סוג הפרקט, אופן התחזוקה והניקוי שלו, ולהקפיד על הללו, במטרה לשמר מראה חדיש ועמידות ארוכת שנים של הפרקט.

תוכן עניינים

למה לבחור בנו?

הדרך לנקות פרקט עץ ביעילות

ניקוי פרקט - מיתוסים ואגדות

פרקטים מגיעים בגווני עץ שונים, ברמות דחיסות ואיכות שונות, ולצד לא מעט מיתוסים, שננסה לאמת או להפריך:

פרקטים אינם מתאימים לריצוף חוץ, למרפסות, חללי כניסה לבית וכדומה

הדבר אינו נכון.

 ניתן למצוא פרקטים איכותיים בעלי שכבת הגנה מפני קרינת UV והתאמה למשטחי חוץ.

פרקט שנשרט לא ניתן להציל

הדבר אינו נכון. 

ראשית, קיימים היום מגוון פרקטים הכוללים שכבת הגנה מפני שריטות ופגמים חיצוניים. שנית, פרקט עץ בעל שריטות ופגמים אסתטיים ניתן לשחזר ולחדש באמצעות פעולות שיוף, החלקה וצביעה חוזרת.

פרקטים מעץ לא בטיחותיים בשל סיכוני שריפה

נכון חלקית.

 עץ אמנם נחשב לחומר דליק, אולם פרקטים מעץ מיוצרים כיום ברובם מסוגי עצים בדחיסות גבוהה ואחוז לחות טבעי שמשמש כמעכב בעירה, ועומדים בכל התקנים הנדרשים לעמידות בפני אש ושריפה.

לא ניתן לנקות כתמים ולכלוך מעל פרקט

לא נכון.

 ניקיון של פרקטים מתבצע באופנה שונה משטיפת רצפות, אולם קיים מענה ומגוון אפשרויות ניקיון הן לצרכי הניקיון השוטפים של הפרקט והן כמענה לכתמים וללכלוך חריג.

איך מנקים פרקט למינציה?

פרקט למינציה הוא פרקט עץ הכולל שכבת הגנה פולימרית בהדבקה המדמה את שיטת הדבקת טפט, בצורה ישירה, בצמידות גבוהה ללא הותרה של בועות אוויר, מה שמעניק מראה פרקט חלק וטבעי. אפשרות נוספת היא הדבקה של שכבת הלמינציה המודפסת על גבי  חיפוי אבן.

ניקוי של פרקט למינציה: מומלץ לבצע ניקוי ותחזוקה יומית באמצעות שאיבה של הפרקט או טאטוא בעזרת מברשת רכה, שימוש בחומר ניקוי טבעי ונטול כימיקליים, ושטיפה במים פושרים ולמניעת התכווצות החומרים הפולימריים כנגד חום.

איך לנקות פרקט עם סמרטוט לח

איך מנקים פרקט עץ אמיתי?

פרקט עץ אמיתי הוא שם כולל למספר פרקטים, אשר עשויים מסוגים שונים של עץ טבעי, ושונים זה מזה ברמת הצפיפות והליטוש. יחד עם זאת, כל סוגי הפרקט המתבססים על עץ אמיתי מתאפיינים בצורך בטיפול עדין, הגנה וניקוי מוקפד בחומרים מתאימים.

פרקט עץ טבעי מומלץ לשאוב מדי יום, לסילוק אבק ולכלוך, וחשוב לא פחות מכך לסילוק של גרגירי חול, אבנים זעירות ואלמנטים שעשויים לפצוע ולשרוט את העץ.

אין לנקות פרקט עץ באמצעות שימוש במים, כי אם לשלב בין חומרי ניקוי מותאמים לעץ, אשר משלבים סבון לפירוק לכלוך ושומן לכמות לחות ושומניות גבוהה, באמצעות מטליות ניקוי לחות בלבד, ותוך אוורור של החלל לייבוש מהיר.

במקרה של כתמים שומניים, כתמי דם או אחרים, יש לרכז את פעולת הניקיון באופן נקודתי לאזור הכתם, באמצעות מטלית חמימה ולחה, ספוגה במעט חומץ, שפשוף עדין של המקום לספיגת הכתם וייבוש מידי בעזרת מטלית רכה ויבשה או נייר סופג.

חומרים לניקוי פרקט

איך מנקים פרקט לאחר שיפוץ?

עבודות בניה ושיפוץ עשויות להותיר לכלוך קשה על הריצוף, שאריות בטון שהתייבשו, כתמי צבע וכדומה. במקרה של ריצוף פרקט קיים קושי בניקוי באמצעות שיטות מתועשות, קיטור או שפשוף גס, ויש לבצע ניקוי מוקפד באמצעות חומרים ממסים וייבוש מהיר. מומלץ לנקות מספר פעמים, ובכל פעם להמיס בעדינות שכבת לכלוך, עד לסילוק הכתם כולו.

פרקט למינציה מבריק

באילו נוזלים מומלץ להשתמש לניקוי פרקט?

בין החומרים המומלצים לניקוי פרקטים: חומרי שטיפה וניקוי ייחודיים לפרקט המתבססים על סבון רך וחומרים שומניים שמייצרים הגנה נוספת על הפרקט, סבון כלים מהול במים.

ניתן להשתמש בחומץ מהול במים לניקוי פרקט, באופן נקודתי אל מול כתמי שומן, לק וצבע. מיד לאחר הניקוי בחומץ יש לנגב את האזור במטלית לחה וספוגה במים בלבד ולייבש את האזור.

באילו נוזלים אסור להשתמש לניקוי פרקט?

לא מומלץ לנקות פרקט באמצעות קיטור, מכשירי ניקוי באדים, חומרי ווקס או חומצות למיניהן.

ניקוי פרקט עם סמרטוט

מה עושים אם נשפך מים על הפרקט?

אחת הסכנות לעמידות הפרקט היא מים עומדים הנספגים במשטח ובחיבור בין אריחי הפרקט.

מניעה היא הדרך הטובה ביותר להגן על הפרקט. יחד עם זאת, במידה ונשפכה כוס מים, או אף כמות מים גדולה יותר על הפרקט, אין סיבה להיבהל. חשוב לנגב את המים באמצעות מטלית יבשה לחלוטין לספיגה מרבית, מספר פעמים עד לספיגה מלאה. מומלץ להניח על האזור מגבות נייר יבשות להמשך ספיחה של הנוזלים, ולהותיר את החלל מאוורר לאידוי טבעי של המים.

אולי יעניין אתכם גם:

המלצות חמות של לקוחות מרוצים

שיחת ייעוץ ממומחה בחינם!

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר מדויקת לדרישתכם