פרקט עץ אמיתי

רבים בכל העולם, מעוניינים לשלב פרקט עץ אמיתי בעיצוב הבית. הנטייה הזו היא אך טבעי, בעולם בו האדם התרחק מהטבע, הנטייה היא לנסות ולהחזיר אותו, לשלב אותו בתוך המארג השלם, של החיים בעולם המודרני. פרקט עץ אמיתי יכול להיות תוספת נפלאה לעיצוב של הבית, אבל בשביל ליהנות ממנו, צריך לדעת בראש ובראשונה, איך לבחור נכון. בשביל זה אנחנו כאן, עם כל המידע על פרקט עץ אמיתי.

פרקט עץ אמיתי בהיר במטבח

לניווט מהיר וחכם

למה לבחור בנו להתקנת פרקט עץ?

פרקט עץ חום כהה בסלון

על היתרונות והחסרונות של פרקט עץ ​

כאמור, אנחנו מדברים על סוג ריצוף, הזוכה לפופולאריות אדירה, חשוב לזכור את היתרונות שיש לריצוף מהסוג הזה ולחסרונות שהפרקט מביא עימו. כדי לעשות לכם קצת סדר, חילקנו את המידע לרשימה מסודרת.

יתרונות של פרקט עץ אמיתי ​

בסוף, אי אפשר להתעלם מהיופי של פרקט עץ. לא רק שאנחנו מדברים על 'הדבר האמיתי', אלא, מדובר על חומר גלם שמוסיף תחושה של חמימות וכפריות, בכל מקום. בנוסף, פרקט עץ נחשב לחומר גלם מבודד רעש, כך שהוא מתאים מאוד לחדרים בהם האקוסטיקה צריכה להיות מצויינת. פרקט עץ לא סופג קור ונשאר חמים ונעים למגע.

פרקט עץ מבריק במטבח

חסרונות של פרקט עץ אמיתי ​

פרקט עץ נחשב למוצר יקר באופן יחסי. נכון, הכל תלוי בסוג העץ בו נבחר, על כך עוד נדבר בהרחבה בהמשך, אבל חשוב להבין, ביחס לכל חומר גלם אחר,אין כל ספק כי ריצוף עשוי פרקט, נחשב ליקר ביותר מבין כולם. בדיוק בגלל זה, בדרך כלל, הבחירה הטבעית היא להשתמש בפרקט עשוי עץ בפינות מסוימות ברחבי הבית ולא על כל השטח, בחירה הנובעת משיקולים כלכליים. הפרקט רגיש לשריטות, השחיקה שלו עלולה להיות גבוהה, הוא נוטה להתלכלך וכדי לנקות אותו, לא מומלץ לשפוך דלי מלא מים על הרצפה. התיקונים של הפרקט גם הם, נחשבים יקרים. אמנם, קיימת האפשרות לעשות תהליכים של חידוש לעץ, אבל בסוף, אנחנו מדברים על עלויות אחזקה גבוהות ביחס לריצוף מחומרי גלם אחרים.

איך בוחרים נכון? מבין סוגים שונים של פרקט עשוי עץ טבעי ​

דיברנו על החסרונות והיתרונות של הפרקט והזכרנו, כמובן, את המחיר היקר של השימוש במוצר. אבל, אל תשכחו, אנחנו מדברים על שוק רחב מאוד, בתוכו אפשר למצוא כל מיני סוגים של פרקט עשוי עץ טבעי. ערכנו לכם את הרשימה המלאה של האלטרנטיבות בתחום הזה.

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עשוי עץ מלא, הוא למעשה פרקט עשוי עץ בלבד. בניגוד לאלטרנטיבות הקיימות בשוק, אנחנו לא מדברים על שכבות של חומר אשר נדחסו יחד, לכדי קורה אחת. אלא, מדובר על עץ גושני, אמיתי, משוייף היטב, אותו יש להתקין בזהירות, תוך שימוש בטכניקה המאפשרת שימור של חומר הגלם לאורך כל תהליך ההתקנה של הפרקט. בתום תהליך ההתקנה, מניחים גימור של לכה או שמן, כדי להבריק את העץ הטבעי ולשמור עליו לאורך זמן.

פרקט עץ אלון

פרקט בגוון חום בהיר, המאופיין באיכות גבוהה ובעיקר בתור הפרקט השכיח מבין כולם. עץ אלון הוא חומר גלם נפוץ בישראל ולכן, ישראלים רבים מוצאים בו, התכתבות, בין הבית ובין מה שקורה מבעד לחלון.

פרקט עץ אלון מעושן

אותו פרקט אלון אהוב, אבל בגוון אדמדם יותר, חום אדמה בגוונים כהים יותר, אותם אפשר לקבל לאורך תהליך העישון. פרקט עץ אלון מעושן נחשב יקר יותר, פשוט כי תהליך העישון דורש משאבים.

פרקט עץ איפיאה

פרקט עץ איפיאה מאופיין בגוונים אדמדמים יותר. מבין שאר האלטרנטיבות, מדובר על העץ העמיד יותר לשחיקה, מבין כולם. חומר הגלם הזה משמש את ענף הבניה לא פעם והרבה פעמים, יש מי שבוחרים בו בשביל לרצף דק עשוי עץ בגינה או במרפסת. אמנם, גם פרקט עץ איפיאה עלול להישחק לאורך הזמן, אבל אם אתם בוחרים עץ טבעי לריצוף שטח בחוץ, זו האופציה הטובה ביותר.

פרקט עץ אורן

בדומה לפרקט עץ אלון, גם כאן מדובר על פרק בצבעים של חום בהיר, המתכתבים עם הנוף הישראלי. פרקט עץ אורן נחשב גם הוא, זול יותר בהשוואה לאלטרנטיבות וכזה שמחירו נמוך באופן יחסי. פרקט אורן כמו גם, פרקט אלון, נחשבים לחומר גלם ורסאטילי. כלומר, אפשר להכניס אותם לריצוף של משרדים כמו גם, של בתים פרטיים בסגנון כפרי.

פרקט עץ דובדבן

עץ הדובדבן מגיע אלינו כל הדרך מהמזרח, מיפן ומדינות אסיה הרחוקה. פרקט מסוג זה מגיע בצבעים אדמדמים, אבל לא כהים, כמו במקרה של עץ איפיאה למשל. עץ דובדבן נחשב לחומר גלם יקר וכזה שמוכר בתור פרקט פופולארי בקרב בעלי עסקים, לחיפוי של משרדי אדריכלות ובתי עסק נחשבים.

פרקט עץ חום במטבח

מה המחיר של פרקט עשוי עץ טבעי?​

את טווח המחירים אנחנו מחשבים בהתבסס על עלות חומר הגלם ועלות התקנת הפרקט. שימו לב, קיימת האפשרות להתקין את הפרקט בתצורה של פרקט פישבון, למשל, הנחשבת יקרה יותר מאשר התקנה 'פשוטה' של הקורות אחת לצד השניה. כדי לעשות סדר בכל אלו, יש לנו טבלה. שימו לב, המחירים המופיעים בטבלה הם לא מדויקים, אנחנו מתייחסים לטווח המחירים האופציונאלי.

חשוב לציין כי המחירים אינם כוללים מע"מ.

מחיר להתקנת פרקט מעץ אלון​

מחיר להתקנת פרקט מעץ אלון מעושן​

מחיר להתקנת פרקט מעץ איפיאה​

מחיר להתקנת פרקט מעץ אורן​

מחיר להתקנת פרקט מעץ אגוז​

מחיר להתקנת פרקט מעץ דובדבן​

כמובן, תמיד אפשר למצוא פרקטים באיכות גבוהה יותר ובמחירים גבוהים יותר. קיימת האפשרות, למשל, לייבא פרקט מאירופה שיעלה את מחיר העבודה ופרקט אגוז המיובא מאמריקה יהיה יקר יותר מאפשר פרקט אגוז המיובא מאפריקה. אבל אנחנו מדברים על סדר גודל של מחיר המוצר בטווח המקובל.

פרקט עץ בסלון מול הים

איך מנקים פרקט עשוי עץ טבעי?​

אם אתם כבר משקיעים ורוכשים פרקט עשוי עץ טבעי במחיר גבוה, כדאי לשמור עליו כמו שצריך. ההמלצה של המומחים היא להשתמש במטלית לחה לניגוב הפרקט ויש מי שממליצים להיעזר בחומר ניקוי ייחודי לפרקט. הכל תלוי במיקום של הפרקט בבית, עד כמה הוא מלוכלך ומה המטרה אותה אתם מעוניינים להשיג. אל תשכחו, להזמין בעל מקצוע אחת לכמה שנים, לחדש את שכבת הלכה או השמן, על העץ ולשייף אותו, כדי שבכל יום, הפרקט יהיה, כמו חדש.

פרקט עץ חום בהיר

איך בוחרים פרקט עץ? מתייעצים איתנו​

נשמח לעמוד לצידכם וללוות את התהליך האישי שלכם במקצועיות ובמתן שירות אדיב, מבעלי ניסיון בתחום. דברו איתנו בטלפון או דרך אתר האינטרנט.

אולי יעניין אתכם גם:

המלצות חמות של לקוחות מרוצים

שיחת ייעוץ ממומחה בחינם!

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר מדויקת לדרישתכם